Svamp

 
 
Tänk att en liten promenad i skogen kan generera i en stor påse svamp!
 
Igår spenderade jag min lediga söndag i Borås hos Anton. En lugn och fridfull söndag i ett iskallt väder. Medans Anton värmde upp inför fotbollsmatch passade jag på ett gå en liten promenad i skogen. Så skönt att promenera i skogen, känna in lugnet och andas ren och frisk luft. Under promenaden såg jag några gula kantareller som jag inte kunde låta bli att plocka. Valde sedan att gå några meter innanför skogsspåret, vilket resulterade att jag gick mer efter vart svampen satt och helt plötsligt var påsen full och motionsspåret borta. Där och då tänkte jag att nu är jag vilse i ett område jag inte känner till med dåligt batteri på mobilen. Men efter lite vandring tilbaka i samma riktning som jag kom ifrån såg jag snart motionsspåret och jag kunde vända tillbaka till fotbollsplanen för att hejja fram Antons fotbollslag till vinst.  
 
Nu skall kantarellerna stekas och trattkantarellerna torkas på tidningspapper några dagar innan dom är klara för använding. 
 
Kram Sofia

Kommentera här: