Egen bostad

Glada nyhyeter i snökaoset!
Jag har köpt mig en bostadsrätt :). Kontraktet är påskrivet och pengarna överförda, så nu är bostaden min. Min allra första egna bostad. Men flyttlasset går inte riktigt än. Denna bostadsrätt var väldigt nergången och sliten. Villket innebär att jag har valt att blåsa ur hela lägenheten för att börja om från ruta noll. Kök, badrum, golv, tapeter, lister ja allt ska bort. Men det allra bästa är att jag har under 3 veckors tid haft nyckel och tillgång till bostaden. Så all ledig tid de senbaste 3 veckorna har jag och min snälla far röjt i lägenheten för att nu kunna arbeta frammåt med att spackla och slipa alla väggar.  Vi ska försöka göra de mesta själva villket gör att renoveringen kommer ta några veckor, så planen är att kunna flytta in till påsk. Men tills dess får vi arbeta på och mycket kan hända på resans gång.
 
 
Kram Sofia 
 

Kommentera här: