Wedding

 
I lördags fick jag vara med och bevittna ett vackert bröllop i Borås. Det är något extra med just bröllop, alla är så glada, några en aning rörda av den fina stämmningen, men framförallt så har många valt att klä upp sig lite extra. 
 
Jag får ofta frågan i butiken hur man ska klä sig på just bröllop, och ja, det är så olika från bröllop till bröllop, då vissa kan vara enkelt vackra medans andra betydligt pampigare. Jag rekomenderar att först ta till sig det som står på inbjudan om klädkoden. Sen är det oerhört viktigt att tänka på sig själv och ställa frågorna
 
" Vad trivs jag i? " - Klä dig i något som du känner dig bekväm med. Trivs du bäst i lång eller kort klänning? Trivs du inte i klänning? välj en stilren kostym. Finns oerhört många fina på marknaden idag. Tänk även på att välja en färg som du känner dig bekväm med och trivs i. 
 
"hur känner jag mig extra fin?"  Se till att klä dig i något som du känner dig extra fin i utan att känna dig "utspäkad" - välj därför något som känns lite finare mot vad man brukar ha till vardags. Ett tips är att även välja fina underkläder så man känner sig fin hela vägen. För känner du dig lite extra fin kommer det att utstrålas. 
 
"är detta ett plagg jag kan få tillfälle att använda vid ett annat tilfälle?" - Tänk på att välja ett plagg som du känner kan användas vid fler speciella tillfällen. Det är bra för både miljön och din plånbok. 
 
 
Kram Sofia 

Kommentera här: